Математика для мозку, як силові навантаження для м’язів — вчителька математики з Кривого Рогу
Фото: Первый Криворожский
Рівень математичної освіти в Україні падає. Про це говорить дослідження PISA (Програма міжнародного оцінювання учнів, яке проводять серед 15-річних школярів, щоб з’ясувати наскільки учень зможе використовувати знання і вміння, отримані в школі): серед протестованих українських школярів 36% не мають базового рівня знань. На цьогорічному ЗНО з математики поріг «склав/не склав» не подолали 31% учнів та учениць.
Чи є в цьому "провина" вчителів математики? — запитала редакція “Першого Криворізького” у Олени Ільєнко.
“Часто можна почути від людей дорослого віку “я гуманітарій”, але частіше це можна почути від дітей, яким це вкладають у голову батьки. Звичайно, є учні, які швидко, легко і просто засвоюють знання з математик. А є хтось, кому треба пояснювати не один раз, — говорить Олена, — Але якщо у дитини немає жодних знань, це стовідсоткова провина вчителя”.
Якщо вчитель дозволяє собі фрази: “Я не можу навчити, бо дитина не здатна до математики”, то цьому педагогу не варто викладати, вважає Олена.
Математику варто вчити всім, адже ця наука не лише “прокачує” мозок, розвиває математичне, логічне мислення. Вона сприяє успішному опануванню інших дисциплін, допомагає вирішувати побутові проблеми: розрахувати бюджет, відсоток по депозиту, зробити розрахунки необхідної кількості шпалер або ламінату для ремонту.
А ще математика запобігає стресу не гірше, ніж медитація. Томографічні дослідження, які проводили вчені з Лабораторії нейробіології Wellcome в університетському коледжі Лондона показали, що мозок працює приблизно однаково, коли людина працює над математичними задачами і коли слухає музику.
“В учнів піднімається самооцінка, коли вони без чиєїсь допомоги розв'язують задачі. А якщо дитина вирішила задачу в якийсь інший, нестандартний, спосіб, одразу бачиш в очах дитини шалене задоволення”, — ділиться Олена.
Олена Ільєнко сьогодні провела майстер-клас на експертній панелі міні-EdCamp Кривий Ріг з темою “Універсальний рецепт BRENDованого уроку з математики” і поділилась практичними порадами з іншими викладачками і викладачами математики, як вмотивувати дітей до вивчення цієї цікавої і корисної дисципліни.
Читайте також: У Кривому Розі стартував міні-EdCamp