Що робити, якщо вас відмовляються обслуговувати українською мовою

Фото: Первый Криворожский

Якщо порушено ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою, ви можете звернутися до Уповноваженого із захисту прав державної мови.


Нагадаємо, що з 16 січня представники сфери обслуговування мають надавати відвідувачам послуги суто державною мовою.

Попросіть працівника обслуговувати вас державною мовою. Якщо людина відмовляється, зверніться до керівника закладу або на гарячу лінію мережі. Зафіксуйте порушення – зробіть фото та відео, зафіксуйте дані суб'єкта господарювання (його назву, адресу, контакти).

Подайте скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, місто Київ, провулок Музейний, 12, на електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповніть відповідну форму на сайті Уповноваженого.

У скарзі обов’язково вкажіть:

  • прізвище, ім’я, по батькові,
  • місце проживання скаржника чи скаржниці,
  • суть скарги,
  • який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника.

Підпишіть документ, вказавши дату. У електронній скарзі зазначте електронну поштову адресу, на яку вам надішлють відповідь.

Такі скарги розглядаються протягом 6 місяців.