До сучасної шкільної системи дуже багато питань, тому я вирішила вчити дитину сама, - мама дівчинки, яка навчається вдома
Фото: Первый Криворожский
Журналісти редакції «Першого Криворізького» поспілкувалися з мами трьох дівчат, які вчаться вдома та щотижня відвідують заняття за інтересами у «Антішколі», яку організовують волонтери та батьки дітей клубу розвитку і розваг «Схованка».
Зазначимо, що до прийняття Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти (зареєстрований у Міністерстві юстиції за № 547/93518 від 22.05.2019) дитина могла навчатися на індивідуальній формі винятково за наявності поважних причин. Дозвіл на таке навчання обов’язково мало надати місцеве управління освіти. Відтепер зарахування (переведення) учня на будь-яку з індивідуальних форм не потребує додаткового погодження.
Читайте також: У Кривому Розі готують педагогів, які працюють із дітьми з особливими учбовими потребами
«Моя наймолодша донька Соломія зараз п’ятикласниця, вона вчиться вдома.
Ми вирішили, що перейдемо на домашню освіту саме після того, як 20 серпня 2019 року вийшло Положення про альтернативну освіту, тобто домашня сімейна освіта стала законною», - горить мама дівчинки, яка вчиться вдома, Тетяна Кошевко.
З 2016 року Тетяна приватна підприємиця, надає свої послуги культурно-громадському центру ШELTER+. У криворожанки є вільний час, щоб присвятити його навчанню Соломії.
Тетяна розповідає, що зараз для того, щоб перейти на сімейну форму навчання треба лише бажання взяти відповідальність за освіту дитина та заява, яку треба подати до адміністрації обраної школи.
Зазначимо, що згідно з Положенням, школа для родин, які вчать дітей вдома — це просто такий собі контролюючим органом. Знання учнів мають відповідати Державному стандарту, підсумковий контроль робитимуть 4 рази на рік.
У разі незадовільних результатів Педрада може рекомендувати батькам перевести дитину на інституційну форму (для учнів 1–4 класів).
Водночас, батьки можуть отримати консультації та допомогу вчителів, аби скласти індивідуальний навчальний план дитини, підручники та рекомендації щодо подальшого навчання.
«Діти різні і всі по-різному сприймають навантаження у школі та стосунки у колективі. У моєї середньої доньки не було ніяких проблем у стосунках з однокласниками та вчителями, вона дуже любила ходити до школи. Наймолодша донька – Соломія — інша, вона ще до школи навчалася у ШELTER+, з першого класу відвідувала «Антішколу», де часто говорили про альтернативну освіту. Їй було цікаво, і саме це зіграло важливу роль для того, щоб ми вирішили перейти на домашню освіту», - говорить Тетяна.
Мама 10-ти річної Анни, яка також вчиться вдома, Марія Кравець говорить, що сучасна освіта не дає потрібного ефекту.
«До сучасної шкільної системи дуже багато питань, тому я вирішила вчити дитину сама.
У наш час дітей треба вчити емоційному інтелекту: як спілкуватися з людьми, сприймати інформацію та займатися тим, що подобається. У школі, на жаль, ми цього не бачимо, там дуже багато обмежень, рамок, у які я не хочу заганяти дитину», - говорить Марія Кравець.
Також Марія говорить, що багато людей думають, щоб вчити дитину вдома треба багато коштів, але це неправда.
Любов Заріцька, мама Марії та волонтерка культурно-громадського центру ШELTER+, вважає, що сімейна (домашня) освіта не означає, що дитина дома сидить за підручниками.
«Домашнє вчання - довіра до себе та до дитини. Ми можемо щось не вчити, а предмету, який подобається, більше часу приділити. Діти, які вчаться вдома, здають атестації, вивчають той самий матеріал, що і школярі, але батьки обирають форуму навчання.
Тому у нас є можливість звільнити час від непотрібного і готуватися до конкретної атестації, ДПА або ЗНО», - говорить Марія.
Нагадаємо, що раніше редакція сайту розповіла про інклюзивну освіту у Кривому Розі.
Фото: Даніїл Токмаков
Видео: Даніїл Токмаков