МОН прагне об'єднати зусилля батьків та педагогів, щоб розвинути інклюзивне навчання в школах України
Фото: Первый Криворожский
Так вважають в Міністерстві освіти і науки України, про що повідомили на офіційному сайті.
Фахівці команди, планується, розроблятимуть індивідуальні програми розвитку, за якими вчитиметься дитина, а також коригуватимуть їх за потреби. Положення про створення таких команд можна завантажити тут.
«Нині МОН розвиває інклюзивне навчання у школах та дитсадках. Для створення інклюзивного класу чи групи батьки мають звернутися з відповідною заявою до керівника закладу. Натомість він разом з місцевими органами управління освітою має забезпечити належні умови для навчання такої дитини.
Створення команд супроводу допоможе об'єднати зусилля батьків, педагогів та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів для соціальної адаптації дітей. У розробленому положенні ми передбачили, що члени команди мають працювати на умовах толерантності та конфіденційності» , - розповіла генеральний директор інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.
Читайте також: Українські школярі та студенти зможуть поскаржитись освітньому омбудсмену
До складу «шкільної» команди мають увійти керівники закладу (директор чи його заступник з навчально-виховної роботи), вчителі та їх асистенти, вчитель-реабілітолог, соціальний педагог, психолог та, за потреби, вчитель-дефектолог.
У «дошкільну» команду теж входить директор, вихователь та його асистент, соціальний педагог, а також вчитель-дефектолог та реабілітолог.
Також у положенні передбачається те, що членами команди обов'язково мають бути батьки чи законні представники дитини. Крім того, можна залучати інших фахівців - лікарів, асистентів дитини, представників служби у справах дітей тощо.
Обов’язок складання навчального плану покладений на фахівців психолого-педагогічної команди.
Зазначимо, що на складанні індивідуального навчального плану робота команди фахівців не закінчиться, вони також слідкуватимуть за досягненнями дитини та сприятимуть її взаємодії з іншими учнями протягом навчального року.
«Навчання серед однолітків та спілкування поза родиною насамперед сприятиме соціальній адаптації дітей. Вони матимуть цілісне уявлення про довколишній світ, не будуть ізольованими і отримуватимуть досвід спілкування з людьми різного віку. Крім того, діти матимуть базові знання для продовження навчання у ПТНЗ або виші. Але для того, щоб втілити усі ці проекти, нам потрібна підтримка як освітян, так і батьків» , - зазначила Лариса Самсонова.
Читайте також: До першого вересня готують 4 оновлені школи в Кривому Розі