Аби профінансувати пільги, чимось доведеться пожертвувати, - експерти
Фото: Первый Криворожский
Від передачі функцій з фінансування комунальних пільг на місцеві органи влади насамперед постраждають бюджети районного значення.
Парламент збільшив видатки на субсидії на 7,6 мільярдів гривень . Таке рішення народні депутати прийняли сьогодні.
На початку року уряд планував витратити на субсидії 47 мільярдів гривень. Саме ця цифра була спершу закладена у держбюджеті.
Однак вкластися в цю суму не вдалося.
Справа в тому що у 2016-му році субсидії не були профінансовані повністю.
Після опалюваного сезону 2016-17 борги держави перед підприємствами ТКЕ перевищували 20 мільярдів гривень.
Як наслідок, у липні парламент вніс зміни до держбюджету та збільшив видатки на субсидії на 14,1 мільярд гривень – до 61,2 мільярди гривень.
Читайте також: Ціни ростуть все швидше. Що розігріває інфляцію?
Але для перекриття уже існуючих боргів цієї суми також не вистачало – потрібно було ще близько 8 мільярдів гривень. Саме цю суму зараз і було виділено. Вона дозволить "закрити" борги за видатками на субсидії за минулий опалювальний сезон.
Що ж до сезону 2017-2018, то з його початком борги знову почали накопичуються і кошти на їх погашення з’являться вже у січні 2018-го – після прийняття бюджету на наступний рік. Наразі у бюджету немає можливості профінансувати ці видатки.
Зважаючи на те, що лише у цьому році на видатки на субсидії знадобилося майже 69 мільярдів гривень, запланованих на наступний рік 55 мільярдів гривень очевидно не вистачить. Цифру доведеться коригувати протягом року.
В наступному році Кабмін планує ще одну тарифну новацію – передати на рівень місцевих бюджетів функції з фінансування комунальних пільг. Це передбачає проект бюджету на 2018 рік.
Це вже не перший випадок, коли Мінфін "спускає" на місцеві органи влади повноваження з фінансування пільг. У минулі роки на рівень міст були передані функції з фінансування пільг на проїзд, на телефонний зв’язок.
Зараз у випадку з комунальними пільгами ціна питання – 7 мільярдів гривень.
Читайте також: Президент підписав Закон Про електронні довірчі послуги
І місцеві бюджети не зможуть впоратися з цим навантаженням.
Якщо ці повноваження будуть передані на рівень місцевих бюджетів це означає одне – виконання деяких інших програм просто випаде.
Логіка проста: для того, щоб профінансувати пільги чимось доведеться пожертвувати.
Усі бюджети наповнюються по різному, і є населені пункти, які не можуть профінансувати вже існуючі пільгові зобов’язання.
У першу чергу від додаткового навантаження можуть постраждати бюджети районного значення – у них набагато менше фінансового ресурсу на відміну від, наприклад, бюджетів ОТГ, або бюджетів міст обласного значення.
Автор статті: аналітик асоціації міст України Олег Гарник.
Матеріали опубліковано на умовах партнерства з "VoxConnector".