Як перевірити правильність свого рахунку за тепло
Фото: google.com
Вартість одиниці тепла - 1 гігакалорії - розраховується комунальними та комерційними компаніями – постачальниками тепла та гарячої води на основі розрахунків, погоджених з органами місцевого самоврядування та затверджується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
В ціну 1 гігакалорії входить вартість газу та електроенергії, ремонт обладнання та мереж, зарплати персоналу, витрати на інвестиційні програми, поточні видатки тощо. Комплексні програми модернізації комунальної енергетики, що мають впроваджуватися органами місцевого самоврядування у співпраці з теплопостачальними підприємствами, сприятимуть зменшенню затрати і втрат енергії, що в результаті призведе до зниження ціни гігакалорії.
Якщо у будинку встановлено загальнобудинковий лічильник, то платіжка за тепло формується виходячи з показників реального споживання тепла пропорційно площі квартири.
Відсутній лічильник – діє нова Постанова Кабінету міністрів України.
Інформація про ціну гігакалорії та нормативи нарахування є публічною та подається на сайті постачальника тепла.
вартість 1 Гкал помножити на обсяг спожитої енергії
За цією формулою ви можете самостійно разрахувати плату за опалення.
В тариф на тепло входить встановлення лічильників та ремонт тепломереж. Сплачуючи рахунки за опалення, кожна людина інвестує частину коштів у поточні ремонти тепломереж, заміну труб, встановлення лічильників тощо. Все це закладено у структуру тарифу на тепло.
Стан зношеності котельних систем, мереж відрізняється у різних містах. Від зусиль органів місцевого самоврядування організувати процес встановлення повного обліку та модернізації систем будуть залежати платіжки мешканців міст.
Обов’язок місцевої влади контролювати як розподіляється теплопостачальними підприємствами кожна окрема гривня, сплачена за тепло, дбати про модернізацію самої котельні.
Якщо Ваш постачальник тепла на може чітко пояснити та обґрунтувати нарахувань у Вашому рахунку за тепло, або надає послуги неналежної якості, телефонуйте на урядову гарячу лінію за номером 15-45 та залишайте скаргу.
Вона буде опрацьована фахівцями та надіслана НКРЕКП, яка відстежує реальне виконання всіх зобов’язань, взятих на себе теплопостачальними підприємствами.