ДАІ нагадує: Дитина-пасажир потребує додаткового захисту
Фото: riamotor.ru
Кожному водієві необхідно завжди пам'ятати, що дитина в автомобілі повністю залежить від відповідальності дорослих, нехтування елементарними заходами безпеки – причина дитячого травматизму, про це повідомляє прес-служба управління державної автомобільної інспекції в Дніпропетровській області.
Що найважливіше для батьків, якщо не життя і здоров'я їх дитини? Кожен дорослий турбується про своїх нащадків, намагається захистити їх від будь яких негараздів та травмувань. Разом з тим, багато безвідповідальних водіїв нехтують елементарними правилами безпеки - перевозять дітей в автомобілі з порушенням вимог ПДР, ігнорують використання спеціального крісла для маленького пасажира.
Статистика стверджує: під час дорожньої аварії ризик одержати важкі травми, каліцтва та загинути у дитини на порядок вище, ніж у дорослого. Ті водії, чий маленькій пасажир сидить в спеціальному кріслі з ременем безпеки ризикують життям дитини у меншій мірі, ніж батьки, дитя яких перевозиться з порушенням цієї вимоги ПДР. Треба враховувати, що стандартний триточковий ремінь безпеки розрахований на пасажира ростом вище 150 см, за середньостатистичними показниками, такого зросту людина досягає після 12 років. Використання такого ременя для маленького пасажира може не врятувати під час аварії, а навпаки додати проблем та травмувань.
У момент зіткнення дитина може вислизнути з-під ременя та вдаритися об внутрішні поверхні автомобіля або лобове скло. Навіть якщо ремінь погасив інерційний рух, ймовірність одержати травму велика. Пропорції дитини до восьми років і дорослого кардинально відрізняються. Найважча частина тіла малюка - голова, а шийні хребці і м'язи поки не окріпнули, щоб утримати її під час зіткнення. Для довідки: при ударі об нерухому перешкоду на швидкості 40 км/год дитина вагою 5,5 кг випробовує сумарне навантаження в 110 кг .
Автомобільне крісло для маленького пасажира дозволяє розподілити ударне навантаження по більшій поверхні тіла дитини і тим самим понизити ймовірність отримання травм. Головне – не лише підібрати сидіння правильно, а ще й правильно його встановити та закріпити в автомобілі.
Місця праворуч від водія вважаються найбільш небезпечними через те, що під час ДТП водій інстинктивно ухиляється від удару. Саме тому дитяче крісло рекомендовано встановлювати на задньому сидінні за водієм.
Пропонуємо уважно розглянути основні помилки, які допускають дорослі під час перевезення маленьких пасажирів. У випадку дорожньо-транспортної пригоди або екстреного гальмування безвідповідальність дорослих може привести до травмування дітей.
- Дитина сидить на передньому пасажирському сидінні:
Дитину, не пристебнуту ременем безпеки, при ударі кидає на передню панель або в лобове скло. При серйозній аварії шансів на порятунок дуже мало. При фіксації дитини за допомогою ременя безпеки, конструкція якого розрахована на дорослу людину, маленькій пасажир може отримати найтяжчу травму шиї, адже верхня частина ременя буде проходити напроти горла.
- Дитина стоїть між передніми сидіннями:
Мускулатура у дітей недостатньо розвинена, кістяк не сформований: при різкому гальмуванні у дитини може не вистачити сил утриматися за спинки крісел. Падіння на який-небудь твердий предмет або виступаючу деталь салону неминуче, наслідки непередбачені: якщо повезе – синці й садни, у найгіршому разі – переломи або важкі черепно-мозкові травми. Дана ситуація нерідко приводить до аварії через дії юного пасажира: не утримавшись під час повороту або початку руху, він відволікає увагу водія й, як наслідок, автомобіль стає учасником аварії.
- Дитина перебуває на колінах або руках дорослого пасажира, що сидить спереду:
При зіткненні або різкому гальмуванні дорослий не удержить дитину, вага пасажира зростає в кілька разів. Більше того, змістившись при ударі вперед, дорослий додатково травмує малюка, навалившись на нього. І навпаки – ваги дитини може вистачити, щоб зламати дорослому ребра, при цьому дитина також травмується. Якщо спрацювала подушка безпеки, дитина отримає додатковий удар, це може вбити малечу.
- Дитина сидить на колінах у водія:
Деякі батьки розважають своїх маленьких дітей навчанням керувати автомобілем. Це в загалі не припустимо. Такі «уроки» можуть привести до трагічних наслідків, адже водій не має змоги бути достатньо уважним, щоб не потрапити в аварійну ситуацію, окрім цього наражає на небезпеку інших учасників дорожнього руху. Дорожня обстановка змінюється миттєво, своєчасно зреагувати водію з дитиною на руках дуже складно, на відповідне безпечне маневрування може не вистачити часу. При екстреному гальмуванні водій може притиснути дитину до керма. Якщо спрацює подушка безпеки, то шансів у маленької дитини вижити немає майже ніяких.
- Дитина сидить на задньому сидінні:
При важких аваріях відсоток виживання пасажирів, що сидять позаду вище, ніж у тих хто на передньому сидінні, але різниця непринципова. При лобовому зіткненні не пристебнутого малюка із силою вдарить об спинку переднього сидіння. Наслідки такого удару – неминуче травмування, зокрема, шийного відділу хребта. Верхня частина хребта в людини сама рухлива й тому сама вразлива, а у дітей мускульний корсет ще недостатньо розвинений. Якщо ж дитина на задньому сидінні пристебнута звичайним способом, то можлива травма шиї.
- Дитина лежить на задньому сидінні
При лобовому ударі дитина скотиться вперед і впаде із сидіння. Імовірність травмування дуже велика.
- Дитина стоїть на задньому сидінні спиною вперед
При екстреному гальмуванні дитина летить спиною вперед по ходу руху, при боковому зіткненні – падає убік, назустріч удару. Утриматися йому немає за що. Дитина може впасти спиною та одержати травми.