Як задонатити на ЗСУ 100 тисяч і побудувати власний бренд водночас: історія Каті Румової з Кривого Рогу

Як задонатити на ЗСУ 100 тисяч і побудувати власний бренд водночас: історія Каті Румової з Кривого Рогу

Фото: Перший Криворізький

Спочатку ти хочеш задонатити 2 тисячі гривень на ЗСУ, малюєш картини, проводиш благодійні аукціони, а вже за кілька місяців збираєш на потреби армії 100 тисяч гривень, твої картини купують в Україні й за кордоном, ресторани Кривого Рогу запрошують знімати для них контент і роблять стаканчики для кави із картинами твого авторства.

Катя Румова з Кривого Рогу починала свій невеличкий бізнес з двома тисячами гривень на карті. Зараз вона має свій бренд одягу, а з початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну допомагає закривати важливі збори для ЗСУ.

Катя намалювала спалену росіянами українську «Мрію», яка розійшлась соцмережами й зрештою її продали на аукціоні за понад 15 тисяч гривень. Саме тоді дівчина вирішила не зупинятись, стала малювати далі, продавати, донатити, створила мерч: шопери, листівки, чохли, наліпки зі своїми картинами. Як Катя волонтерить і розвиває особистий бренд — в матеріалі 1kr.ua

Хто така Катя Румова?


Катя народилася та живе у Кривому Розі. Дівчина почала працювати у 16 років, плела знайомим дівчатам коси й робила зачіски. Зараз їй 26, є хлопець і кішка. Після школи Катя вчилась у технікумі на кухаря, проходила курси по зачісках, стрижках та фарбуванню волосся. Вищої освіти у неї немає. Один рік вона прожила і працювала майстринею у салоні краси у Києві, але швидко зрозуміла, що психологічно важко там жити, тож повернулась до Кривого. Зараз Катя — власниця бренду одягу @roomovaa. Вона створила його весною 2021 року, починала з виготовлення костюмів з льону.

Особливість мого бренду в тому, що одяг відшивається по індивідуальних замірах, — каже Катя. — Особисто я дуже часто «стикаюсь» з тим, що важко підібрати одяг за розміром та зростом.




Також дівчина розвиває особистий бренд: пише картини та займається створенням контенту на телефон, фото її авторства для ресторанів та портрети можна подивитись на сторінці @roomova_photo_ в Instagram.



Як Катя зустріла повномасштабне вторгнення

До початку повномасштабної війни хлопець готував до евакуації наших батьків, ми прораховували всі кроки. У перші тижні було не зрозуміло, чи дійдуть солдати Російської Федерації до Кривого Рогу, тож ми вирішили вивезти батьків та сестру за кордон. На кілька тижнів ми вирішили лишитись у Франківську. Найбільше запам'ятався день зборів перед виїздом та сама дорога, яка тривала 4 дні.
Перші тижні повномасштабної війни Катя не працювала. Говорить, просто відчувала шок і не могла нічим займатись, зупинила роботу магазину.


«Збиралась задонатити пару тисяч на ЗСУ, а вийшло 100 тисяч»


Грошей, оскільки зупинився її бізнес, майже не було. Але блогерка й художниця дуже хотіла допомогти українським Збройним Силам. Колись у дитинстві пару тижнів вона відвідувала художню школу, але малювала протягом всього життя. І у квітні минулого року Катя вирішила спробувати намалювати картин та продати їх, щоб збирати на ЗСУ.

Сподівалась заробити принаймні 2000 гривень, — каже художниця. — Я виставляла намальовані картини на свою сторінку в Instagram та організовувала благодійні аукціони. Перше, що захотілось намалювати — це була картина «У темний час добре видно світлих людей». Я продала її у день публікації за 1000 гривень, 90% прибутку відправила на допомогу ЗСУ. Техніка, в якій я малюю, називається «флюід арт» або рідкий акрил.


Картини купували і за 1000 гривень, і за 15 000 гривень. За перші місяці вторгнення на ЗСУ загалом вдалося відправити близько 80 000 гривень. Чим більше Катя малювала, тим більше людей репостили її аукціони, тим більше людей бачили ці картини та купували їх. Також дівчина почала малювати на замовлення й так само переказувала 90% на ЗСУ. Загалом вона продала близько 50 картин. Нещодавно Катя підрахувала, що загальний донат з допомогою її творчості склав понад 100 000 гривень.

Було багато різних зборів і, якщо чесно, я всіх не пам’ятаю, — каже дівчина. — Один із найважливіших для мене — це збір на позашляховик для військових друзів мого хлопця.

За яку картину заплатили найдорожче?


Найбільшу суму заплатили за картину «Українська мрія ніколи не вмирає» — 15 600 гривень, 90% коштів пішли на збір на авто для військових на Херсонський напрямок.




Тоді Катя позначала в Instagram якомога більше людей, позначила також коміка Ігоря Ласточкіна з аудиторією понад 600 000 підписників. Він зробив ставку, репостнув картину собі у сторіс, тоді ставки почали зростати й зростати і дійшли до 15600 гривень.


Картини перетворились на шопери, футболки, чохли, листівки. Як «вистрілив» особистий бренд


З березня по травень 2022 року Катя Румова лише малювала, продавала картини та донатила. Після повернення у Кривий Ріг підприємниця вирішила відновити роботу бренду одягу, додала нові моделі — худі, спортивні костюми, топи, футболки. Остання новинка — корсети з її картинами.




Навесні 2022 року Катя Румова створила мерч зі своїми картинами. Футболки, шопери, чохли на телефон, наліпки та листівки. % з продажу мерчу також відправляла на ЗСУ. Деяким закладам міста вона запропонувала свої листівки, щоб відвідувачі, купуючи їх, донатили. Листівку можна придбати в Mamma Mia, Selfie Cafe, Nail Place Studio, Noble Brew, Spiceroom, Cupman, доходів з цього заклади не отримують, тож це суто благодійна ініціатива.




Також картину для друку на стаканчиках для кави у Каті замовили New Cup. З часом дівчина почала менше малювати, тож картини виставляла вже не на аукціони, а влаштовувала благодійні лотереї. Лотерея — це коли за донат у 20 або 50 гривень будь-яка людина могла отримати картину, а весь дохід йшов на допомогу.




З написання картин у техніці «флюїд арт» Катя також робила комерційні майстер-класи. Перший МК був 3 липня 2022 року. Тоді взяти участь захотіли 10 мешканців міста, але було складно приділити кожному достатньо уваги, тож на наступних художниця навчала по 3-5 людей.




Катя вже 5 років знімає контент для кафе й ресторанів.

Напевно, моя основна перевага для них — оперативність, — вважає дівчина. — Я знімаю на телефон, маю певний стиль, тож підхожу не всім. Але вже створювала контент для Garden Resto Bar, Park Willow. Колись дуже давно я проходила курс з фотографії та SMM.



« - В Россию отправляете?
  • Ні.
  • Ні. Do you send to Russia? »


Навесні чи влітку минулого року на сторінку бренду roomova написала росіянка. Про якийсь вона продукт спитала «В Россию отправляете?».

Кажу: «Ні». Вона прочитала це як «хай», і перепитала англійською. Зрозуміло, в Росію я нічого не продаю, а їхні коментарі просто ігнорую.



У чому успіх бренду roomova?

Як не банально це звучить, успіх стався, бо я роблю продукт з душею й особисто, тому люди довіряють, — переконана підприємниця. — Я розповідаю про себе, складнощі та успіхи в Instagram і TikTok, це ж безкоштовні платформи для просування. Я маю правило: завжди стараюсь відповідати незалежно від часу доби, і на вихідних також, а замовлення відправляти день у день або ж вже на наступний день.



«Власниця бренду» — звучить круто. А як насправді?


Насправді це виглядає дещо не так райдужно: Катя постійно «на телефоні», без вихідних. Прокидається, перевіряє дірект. Роздає завдання кравчиням в магазині одягу, шукає матеріали, вигадує моделі. Наповнює онлайн-магазин контентом, сама фотографує й знімає відео. Пакує замовлення, їздить на пошту, робить відправлення.

Я займаюсь всіма процесами сама, мені важко делегувати, хоча з розрахунками мені допомагає хлопець. Я хочу делегувати більше, але до цього треба внутрішньо «дійти», — каже Румова.



У найближчому майбутньому Катя хоче мати змогу допомагати, щоб скоріше настала перемога. Також планує продовжувати розвивати свій бренд, розширити його, створити команду, розробити нові моделі одягу, малювати картини, пробувати нові стилі та техніки й робити новий мерч.

Я продовжуватиму створювати контент, бо кайфую від цього процесу, також хочу навчати мобільній фотографії всіх охочих, — говорить Катя. — Головне — не забувати відпочивати. Я хочу жити й працювати тут, у Кривому Розі. Тут мені спокійно, до того ж десь 40% моїх клієнтів — місцеві.



Поради від Каті тим, хто хоче розвивати особистий бренд


  1. Важливо спочатку вивчити нішу, у яку збираєшся пірнути. Треба проаналізувати можливі складнощі, щоб не опускати руки, коли зіштовхнешся з ними.
  2. Я б радила мати деякий бюджет для старту, бо я починала роботу над своїм брендом з парою тисяч гривень на карті, і то було складнувато. Зараз моєму бренду два роки, але мені є куди рости.
  3. Вважаю, що підприємцю варто вміти робити все потрошку: спілкуватись з клієнтами, фотографувати, писати.
  4. Якщо відчуваєш, що це те, що тебе дійсно цікавить, — починай прямо зараз. Вивчай, дізнавайся, пробуй. Поки ти сумніваєшся — інші вже роблять.

Фото: Марія Пунтус

Редактор: Софія Скиба

Посилання скопійовано в буфер обміну