У Кривому Розі створюють вантажний електромобіль

У Кривому Розі створюють вантажний електромобіль

Фото: Первый Криворожский

Криворізький інженер-винахідник Віталій Бризгалов працює над виробництвом міських вантажних електроавтівок CoolOn.

Електричні транспортні засоби, які він разом із командою розробляє, повністю вироблятимуться з українських деталей. Це буде автівка комерційного призначення, нею можна буде перевозити, наприклад, пошту або інші товари.

”У світі зараз багато електричних автівок побутового призначення - таких, що перевозять людей. Інші машини - надзвичайно дорогі, а комерційно окупних - взагалі немає”, - говорить Віталій Бризгалов.

Свій проєкт Віталій назвав CoolOn: на честь вченого фізика Шарля Кулона.

Віталій жартує: “Тесла, Ампер, Вольт - всі зайняті, а про Кулона чомусь забули.А саме Шарль Кулон дуже пов’язаний з акумуляторами. А ще кулон - це просто прикраса, талісман. До того ж, можна перекласти майже дослівно: вмикай клас”

В Україні 6,5 мільйонів автівок, із них 200 тисяч - автобуси, а 2 мільйони - вантажні авто. Один електромобіль, який розробляють у Кривому Розі, коштуватиме близько 16 тисяч доларів. Як правило, бізнес-клієнти автівки купують у кредит, або у лізинг.

Читайте також: Як діджей із Кривого Рогу на карантині почав вирощувати мікрозелень.

“Змінюючи бензинову автівку на електричну, бізнес-клієнт за 2 роки на зекономленому паливі виплачує вартість (кредит або лізинг, - авт.) автомобіля і відсотки. Виходить, що саме авто - це подарунок”, - розповідає Віталій Бризгалов.

Віталій дуже хоче, щоб CoolOn був зроблений повністю із українських запчастин - це і зменшить вартість машини і підтримає українських виробників.

Поки будується ходовий макет акумулятор використовуються Тесла, але криворіжці вже тестують свої акумулятори. Це найдорожча і найважча частину автомобіля.Наразі розробники працюють над створенням ходового макету. На це піде 2-3 місяці, якщо нічого не змінить карантин через коронавірус. Потім будуватиметься прототип, а вже згодом мова піде про організацію міні-серійного виробництва. Планується, що воно буде на території Кривого Рогу. А от велике серійне виробництво, заплановане на 2021-22 роки.

Читайте також: Як почався навчальний рік для першокласників Кривого Рогу.

“Складно сказати чи залишимось ми у Кривому Розі, чи будемо зміщуватись. Напрямок одразу тримаємо на Європу, тому елементи безпеки одразу будуть європейського рівня”, - говорить Віталій.

Криворіжці сподіваються, що акумулятор автомобіля, який вони розробляють, повноцінно працюватиме близько 10 років, із розрахунку запасу ходу - 200-250 кілометрів. Після закінчення основного терміну експлуатації акумулятор можна буде використовувати додатково: він зможе живити житлове або комерційне приміщення.Зарядити автівку можна буде від будь-якої розетки, в якій є 220 або 380 вольт.

Якщо авто розрядиться повністю, для повного заряду потрібні будуть 4 години. Заряджати його можна вночі по нічному тарифу.

Редакція продовжить стежити за ходом розробки автомобіля.

Слідкуйте за публікаціями на нашому сайті.

Читайте нас у Facebook і Telegram.



Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED.

Комментарии (14)

Трамвайчик

15:11, 06 сентября 2020

Зачем электрический когда ещё пока есть Саня-грузовик? Ему даже электричество не надо, разве что резервные трубочки в случае экстренного ускорения.

Spasaisya

15:13, 06 сентября 2020

Таланты есть везде и всегда! Удачи

Деган

15:13, 06 сентября 2020

Старая новость, уже было с год назад. Я так понимаю розробка триває

Ирбис

15:42, 06 сентября 2020

Если посмотреть видеозаписи камер АТБ задом наперёд, то можно увидеть как люди приносят с дому им продукты, а кассиры дают им за это деньги)))

Vyacheslav

15:47, 06 сентября 2020

А пока нет аккумулятора, то дальность пробега будет определяться длиной удлинителя.

kok

16:01, 06 сентября 2020

Я уже не первый год слышу за этот автомобиль.... а видеть не вижу. Они хоть бы грузовые электровелосипеды выпустили или на худой конец авто но с более дешевыми аккумуляторами ( ну типа пока ездишь на одних другие заряжаются) Туманно все как то.

0

19:10, 06 сентября 2020

А сколько будет стоить регистрация у полицаев? Чтоб можно было легально ездить...

CoolOn

12:47, 07 сентября 2020

Сертификация очень непростой процесс. для самоделок практически нереален в Украине.
мы идем путем полноценной разработки и сертификации производства.

Насіс

19:25, 06 сентября 2020

Даёшь гиперлуп!)

Трамвайчик

23:03, 06 сентября 2020

Предлагаю сделать гиперлуп на основе трамвайчика!
Согласен на опыты за ящик водки в день!

ivan68

21:38, 06 сентября 2020

Наши самоделкины конечно могут и пулю вылепить из говна, но только вот тут есть нюанс: если пуля из говна - так и пуля гавно.

CoolOn

12:39, 07 сентября 2020

Дякую 1kr за матеріал. Дякую коментаторам за гумор та підтримку ) за скептис теж )
зазвичай розробка автівки це 2-4 роки. так що довго поняття відносне. йдемо за графіком.

Meндeлeeв

14:39, 07 сентября 2020

шановний, судячи по дописам, ви мабуть пропоували купити авто півтора десятку осіб, які відмовились від пропозиції, чи вони відмовляються бо їм не пропонують )))

Владимир

15:16, 07 сентября 2020

Украинское производство - это хорошо. Но кто-нибудь просчитывал прочность конструкции, как будет деформироваться рама и кузов при ДТП, как обстоят дела с точностью соблюдения стандартов украинских сплавов?
Посмотрев видео, у меня создалось впечатление, что изготавливают из труб, продающихся на любой металлобазе. У меня есть опыт сверления таких труб а также кузова газели. Кузов значительно сложней сверлить, следовательно, в автопроизводстве сплав отличается.

> Електричні транспортні засоби, які він разом із командою розробляє, повністю вироблятимуться з українських деталей.
Электромотор, контроллер, полупроводники - всё это сделано в Украине?

Ссылка скопирована в буфер обмена