Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Фото: Первый Криворожский

Створення в Україні автокефальної православної церкви не підтримують 20% населення країни, але за створення виступає практично кожен третій українець.

Про це йдеться у оприлюднених результатах загальнонаціонального опитування населення України, що було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова. Так, згідно з даними дослідження, створення в Україні автокефальної помісної православної церкви підтримує 31,3% серед усього населення, не підтримують 19,8%. Решті населення це або байдуже (34,7%) або вони не мають певної відповіді (14,2%).

Як зазначають соціологи, істотним чинником у підтримці чи непідтримці створення автокефальної помісної православної церкви є регіональний: переважно підтримують таку перспективу у західному (58%) та центральному (35,1%) регіонах, переважно не підтримують на півдні (24,4% – проти, 9,5% – за), сході (відповідно, 28,2% і 10%) та на Донбасі (27,8% і 18,5%). Проте значна частина населення у регіонах ставиться до пропозиції створення єдиної помісної церви байдуже чи не має певної відповіді (у південному регіоні таких 66%, східному – 62%, на Донбасі – 53%, у центральному - 47%, західному - 30%).

Найбільш байдужі до питання створення автокефальної помісної церкви люди, які не є релігійними (74%). Водночас, й серед релігійних осіб 40% також не дали ані позитивної, ані негативної відповіді. Згідно з результатами опитування, загальна підтримка чи заперечення ідеї створення помісної церкви має суттєві конфесійні відмінності.

Так, серед прихильників УПЦ Київського патріархату створення помісної церкви підтримують 45% (не підтримують – 18%), тоді як серед прихильників УПЦ Московського патріархату підтримують такі дії 23%, а не підтримують 40%. Загалом лише 11,5% населення переконані, що створення єдиної української православної церкви належить до першочергових питань, ще 22,7% вважають це питання актуальним, але не першочерговим. При цьому 22,6% опитаних зазначили, що це питання – неактуальне, бо створення чи нестворення такої церкви нічого не змінить, а 26,2% вважають, що таке питання не варто порушувати, бо від того буде лише шкода.

Серед тих респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, це питання першочерговим вважають 34%, а 50% вважають його актуальним, але не першочерговим. Серед респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, більше половини (56%) вважають, що ця церква має створюватися на основі УПЦ Київського патріархату з приєднанням всіх охочих, тоді як за створення цілком нової церкви, в якій об’єдналися б усі охочі, висловилися 14%.

Щодо ролі влади у процесі створення єдиної української православної церкви, більшість опитаних (56,7%) відповіли, що представники влади не повинні долучатися до таких дій, ще 17,1% обстоюють думку, що представники влади можуть допомагати ініціативам православних церков, а на думку 7% , представники влади мають активно діяти у цьому напрямку за власною ініціативою. Серед тих, хто підтримує створення помісної церкви, 35% схвалюють допоміжну роль представників влади у цих процесах, втім, і 41% проти такого долучення. Опитування проводилося з 19 по 25 травня 2018 року в усіх регіонах України за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2019 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.


Джерело УНІАН

Комментарии (75)

КР сказочный

10:08, 29 июня 2018

Люди в этом не шарят.Иначе они были бы за запрет религии вообще.

Пауков

10:14, 29 июня 2018

КР сказочный Ну воно і видно, що ти нічого не шариш в цьому. Бо тоді б не писав такий брєд.

omua78

10:20, 29 июня 2018

Все правильно. Надо еще больше муссировать и разжигать религиозную тему. Государство должно еще больше вмешиваться в дела церкви . Нравится мне то , что делают с этим государством свидомиты , ох нравится...

Добродій

11:00, 29 июня 2018

2019 респондентів. На 35 мільонну країну. Меньше 0,01 відсотка опитаних. Кожен третій українець,угу... Я віруючий, ні мене ні моїх знайомих не питали. Не треба свої мрії видавати за соціологію. Нехай краще порахують кількість підписів в листах з України до патріарха Варфоломея - за і проти ініциативи Порошенка.

Пауков

11:34, 29 июня 2018

тамерлан1944 Тут он вже один "казковий" розумник релігію пропонує заборонити. Як, ***, воно собі бачить заборону світогляду? Це те саме що заборонити людям думати. Хоча я його розумію, у нього та йому подібних на рахунок "думати" важкувато.

Добродій

12:38, 29 июня 2018

тамерлан1944, 1.Вам ніхто не заважає створити петицію "За закриття усіх храмів усіх конфесій".
2. Про 90% віруючих, які не знають свою віру - це данні Центру Розумкова, чи ви самі опитування проводили? Якщо самі, то скільки було респондентів, яка виборка по віку, статі і соціальних чи регіональних категоріях?
3. Зауважте - ви за те, щоб вважати збочення нормою і за те, щоб заборонити церкви. Як кажуть - скажи мені, хто твій друг.
4.Порахуйте, скільки народу повбивали атеісти.

Добродій

16:39, 29 июня 2018

тамерлан1944, "и атеисты не обволакивали религиозными мотиваиёми свою войну - а воевали за ресурсы и часто об этом и говорили.." - а, ну тоді добре, тоді можна вбивати. А ще вони вбивали віруючих просто за те, що ті віруючі. Мабуть, якісь ресурси шукали.

Добродій

16:47, 29 июня 2018

тамерлан1944, "Московский панславянихм" - В СССР? Це нове слово в історичній науці. Будете публікуватись?
Ідеологія там була суто атеістична - тобто впевненність в тому, що Бога немає.

Пауков

16:49, 29 июня 2018

Добродій Буддизм - теж атеїстична релігія. Так само і більшовизм. Бога нема, але всі ознаки релігї присутні.

Пауков

12:42, 29 июня 2018

Так релігія це і є особлива система світогляду та світосприйняття конкретної людини або групи людей, набір культурних, духовних та моральних цінностей, що обумовлюють поведінку людини. У тих же гностиків та атеїстів всі ці ознаки є. Заклади освіти та науки, які ще не рідко називають храмами науки. Є і свої гоніння і вірування і обрядовість тощо. Так що дивлячись з якої сторони підійти. Атеїзм не є антонімом чи протиставленню релігії. Будизм, наприклад, атеїстична релігія)))

Пауков

16:22, 29 июня 2018

тамерлан1944 О, да. Але те саме і в науковій спільноті. Є свої єретики, особливо ті хто опереджає час своїми теоріями винаходами. Згадати лише гоніння німецької наук на Енштейна. Так що люди вони принципово однакові, і принципово релігії мало чим відрізняються. Одні більш прогресивні, інші радикально консервативні.

Добродій

17:01, 29 июня 2018

тамерлан1944,"да это верование (атеизм) но на фактологической базе, где происходит диалог мнениями с доказательствами.." - Знову вигадуєте маячню. А теізм. А - заперечення, теос - боги. Віра в те, що Бога немає. Яка фактологічна база? Є факти, які доказують що Бога нема?
Атеістами було репресовано кілька сотень тисяч віруючих. От вам і "диалог мнениями с доказательствами."

Добродій

11:46, 29 июня 2018

тамерлан1944, Не розказуйте те, що відомо усім. В опитуваннях Центру Розумкова завжди фігурує цифра приблизно 2000 респондентів. Кожен третій з 35 мільйонів - це майже 12 міліонів. Якби в Україні взагалі стільки віруючих було, хоча, якщо вірити ЦР, 12 млн - це тільки ті віруючі, що за ЄПЦ. Хай проведуть опитування в усіх храмах тих конфесій, яких це стосується. Опитають УСІХ віруючих, кого влада хоче заставити наплювати на канони - тоді не треба буде гадати: який там відсоток помилок і скільки було проплачено.

Эйяфьядлайекюдль

14:13, 29 июня 2018

Заставить наплевать? Это как?

ivan68

11:38, 29 июня 2018

Добродий, по моему у тебя ПГМ (православие головного мозга). Напиши лучше петицию, чтобы попы за деньги прихода не покупали себе автомобили в 500 твоих зарплат и не строили "маетки" размером с детский садик.

Ссылка скопирована в буфер обмена